Μ-1040_ΓΕΝΕΤΙΚΗ-ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Περίγραμμα
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά αποτελέσματα
Σκοπός του μαθήματος είναι η κατανόηση της φυσιολογικής δομής και λειτουργίας του ανθρώπινου γενετικού υλικού καθώς και των μη φυσιολογικών του εκδηλώσεων.
Στόχος του μαθήματος είναι να αποκτήσουν οι φοιτήτριες/φοιτητές εμπεριστατωμένη επιστημονική γνώση για να παρέχουν τεκμηριωμένη συμβουλευτική αγωγή σε υποψήφιους γονείς σε θέματα γενετικής και ευγονίας.
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτήτριες/φοιτητές θα είναι σε θέση να :
- Έχουν βασικές γνώσεις γενετικής του ανθρώπου.
- Αναγνωρίζουν τεχνικές και μεθόδους ανίχνευσης γενετικών νοσημάτων στον προγεννητικό και προεμφυτευτικό έλεγχο.
- Κατανοούν την αναγκαιότητα του προγεννητικού και προεμφυτευτικού ελέγχου.
- Δίνουν γενετική συμβουλευτική στους υποψήφιους γονείς.
Γενικές Ικανότητες
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Λήψη αποφάσεων
- Αυτόνομη εργασία
- Ομαδική εργασία
- Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
- Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
- Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
- Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
- Αρχές της Γενετικής
- Μελέτη της κληρονομικότητας
- Νομοί του Mendel και η εφαρμογή τους στην γενετική του ανθρώπου.
- D.N.A και γενετικός κώδικας.
- Γαμέτες και κυτταρική διαίρεση.
- Χρωμοσωμιακές ανωμαλίες
- Κυτταρογενετική (καρυότυπος και μέθοδος Fish).
- Μοριακές μέθοδοι ανίχνευσης γενετικών νοσημάτων
- Επίδραση βλαπτικών παραγόντων στο γονιδίωμα και μεταλλάξεις
- Eπίδραση βλαπτικών παραγόντων κατά την οργανογένεση.
- Γενετικά νοσήματα.
- Γενετική του καρκίνου.
- Προγεννητική /Προεμφυτευτική διάγνωση .
- Γενετική καθοδήγηση.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Τρόπος Παράδοσης
Πρόσωπο με πρόσωπο θεωρητική διδασκαλία
Χρήση Τεχνολογιών πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση power point presentations
Αξιολόγηση Φοιτητών
Η αξιολόγηση των φοιτητριών/φοιτητών προκύπτει από την γραπτή εξέταση (ΓΕ) ή /& προφορική εξέταση (ΠΕ) του μαθήματος στο τέλος του εξαμήνου, με ερωτήσεις σύντομης απάντησης ή και πολλαπλής επιλογής, στην ελληνική.
Βάση επιτυχίας της εξέτασης είναι το πέντε(5).
Τα κριτήρια αξιολόγησης των φοιτητριών/φοιτητών είναι ρητά προσδιορισμένα, εμπεριέχονται στην ηλεκτρονική πλατφόρμα (e-class), στην οποία έχουν πρόσβαση όλοι οι φοιτήτριες/φοιτητές με τη δήλωση του μαθήματος.
ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Ξένη Βιβλιογραφια
- Conor GM, Ferguson-Smith MA. (1997). Essential Medical Genetics. Blackwell Science.
- Halsey D, Jenkins JF, Frankomano CA. (1998). Genetics in Clinical Practice. Ed. Jones and Bartlett Publishers.
- Isada N, Drugan A, Johnson M, Evans M. (1996). Maternal genetic diseases. Ed. Appleton and Lange.
- Sudery P. (1998). Human Molecular Genetics. Ed. Addison Wesley Longman Limited.
- Thompson & Thompson,(2011). Ιατρική Γενετική, Νussbaum R., McInnes R.R., Willard H.F.εκδότης: Bro ken Hill Publishers LTD 8η έκδοση.