Μ-1030_ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ-ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Περίγραμμα
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά αποτελέσματα
Σκοπός του μαθήματος είναι να κατανοήσουν οι φοιτήτριες/φοιτητές τη φυσιολογία της λειτουργίας των διαφόρων συστημάτων του ανθρωπίνου σώματος.
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτήτριες/φοιτητές θα είναι σε θέση να:
- Αναγνωρίζουν βασικές αρχές και έννοιες της φυσιολογικής λειτουργίας των διαφόρων οργάνων και συστημάτων του ανθρώπινου οργανισμού.
- Ερμηνεύουν τους παθολογικούς και φυσιολογικούς μηχανισμούς του .
- Διακρίνουν και αξιολογούν κλινικά ευρήματα, σε καταστάσεις που εμπλέκονται με την παθολογία της κύησης.
- Εκτιμούν τις συνέπειες της μη φυσιολογικής λειτουργίας των διαφόρων συστημάτων στον οργανισμό.
Γενικές Ικανότητες
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τηχρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Ομαδική εργασία
- Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
- Συνδυαστική σκέψη και σύγκριση πληροφοριών.
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
- Εισαγωγή: Φυσιολογία και λειτουργίες του κυττάρου του οργανισμού και τα συστήματα του ανθρωπίνου σώματος(επίδειξη σε εργαστήριο).
- Βασικές αρχές της λειτουργίας και δομής του ανθρωπίνου οργανισμού (ομοιόσταση-ωσμορρύθμιση, κολλοειδή διαλύματα-κολλοειδωσμωτική πίεση).
- Νερό – Ηλεκτρολύτες. Oξεοβασική ισορροπία.
- Μεταβολισμός (Βασικά στοιχεία).
- Θερμορύθμιση (ρύθμιση θερμοκρασίας, θερμοκρασία σώματος, κεντρική ρύθμιση, πυρετός, υποθερμία, υπερθερμία).
- Λέμφος-λεμφικό σύστημα (εισαγωγή, λεμφαγγεία, λεμφογάγγλια, κνίδωση και σύσταση λέμφου).
- Καρδιά, κυκλοφορικό σύστημα – εφαρμογές (ΗΚΓ).
- Αιμοποιητικό σύστημα-εφαρμογές (ομάδες αίματος-Γενική αίματος-ηλεκτροφόρηση).
- Αναπνευστικό σύστημα.
- Ανοσοποιητικό σύστημα.
- Πεπτικό σύστημα (πέψη, μάσηση, σίελος, κατάποση, στόμαχος, λεπτό έντερο, παχύ έντερο, χρόνος διάβασης, απορρόφηση ουσιών).
- Ουροποιητικό σύστημα.
- Νευρικό σύστημα
- Ενδοκρινείς αδένες -εξωκρινείς -μικτοί αδένες.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Τρόπος Παράδοσης
Πρόσωπο με πρόσωπο θεωρητική διδασκαλία
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
χρήση power point presentations
Αξιολόγηση Φοιτητών
Η αξιολόγηση των φοιτητριών/φοιτητών γίνεται με γραπτή εξέταση(ΓΕ) ή/ & προφορική εξέταση (ΠΕ), στην Ελληνική γλώσσα, στο τέλος του εξαμήνου με:
- ερωτήσεις ανάπτυξης ή/&
- σύντομης απάντησης ή/&
- πολλαπλής επιλογής στην ανωτέρω ύλη.
Η βαθμολογία εκφράζεται με την κλίμακα από μηδέν έως δέκα(0-10).
Βάση επιτυχίας είναι το πέντε(5).
Τα κριτήρια αξιολόγησης των φοιτητριών/φοιτητών είναι ρητά προσδιορισμένα. Εμπεριέχονται στην ηλεκτρονική πλατφόρμα (e-class), στην οποία έχουν πρόσβαση όλοι οι φοιτήτριες/φοιτητές με τη δήλωση του μαθήματος.
ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
- GuytonA.&HallJE, Ευαγγέλου Α. Επιμέλεια–Μετάφραση. (2008). Φυσιολογία του Ανθρώπου,Eκδ. Παρισιάνος.
- Καννέλος Ε. Λυμπέρη Μ. Φυσιολογία I,II, Eκδ. Λύχνος.
- KeirL, WiseB, KrebsC (2004) Ανατομία & Φυσιολογία του ΑνθρώπινουΣώματος. Μετάφρ.-Επιμέλεια: ΤαλαντοπούλουΜ., Καραχάλιος Γ. Εκδ. Έλλην,Αθήνα.
- NetterF.,(2006) Φυσιολογία του Ανθρώπου, τόμος Γ΄.Εκδ. ΠΧ Πασχαλίδης.
- McGeownJ., (2008) Συνοπτική Φυσιολογία του Ανθρώπου Εκδ. ΠΧ Πασχαλίδης.
- Πλέσσας Σ.(1998), Φυσιολογία του Ανθρώπου I,II,III.Eκδ. Φάρμακον-Τύπος.
- VanderA., Φυσιολογία του Ανθρώπου. Εκδ. ΠΧ Πασχαλίδης.